Františkov-Sachrův hřeben
Dosud netěžené ložisko.
Mapa - Surovinový informační systém ČGS
Číslo ložiska: | D-3102000 |
---|---|
Obec: | Rokytnice nad Jizerou |
Surovina: | Stavební kámen |
Stav využití: | Nevyužívané |
Druh ložiska: | Nevýhradní |
Střety:
- Krkonošský národní park
- PUPFL - les zvláštního určení, les hospodářský
- evropsky významná lokalita (EVL) - Krkonoše
- NATURA 2000 - Krkonoše (kategorie ptačí oblast)
Informace z Aktualizace Regionální surovinové politiky Libereckého kraje:
Ložisko nevyužívané, rezervní, bez povolení činnosti prováděné hornickým způsobem, komplikované střety zájmů, velmi nízké až nerentabilní zásoby s převažujícími nekvalitními partiemi suroviny s vysokým těžebním odpadem.
Opatření B.4.35. Dlouhodobě ponechat jako surovinové rezervy s dlouhodobým výhledem nevyužívaná výhradní a nevýhradní ložiska stavebního kamene (např. ložiska Hořensko, Železný Brod-Pelechov, Polevsko, Heřmanice 2-Kristiánov, Heřmanice u Frýdlantu, Dětřichov, Janovice u Kravař, Jítrava, Prácheň-Česká Skála, Slunečná-Kozlí, Dolní Vítkov, Hodkovice nad Mohelkou, Janovice-Heřmanice, Mlýnice, Slunečná-Kameník, Přívlaka-Chlumek, Milíře, Peřimov-Strážník, Noviny pod Ralskem, Františkov-Sachrův hřeben, Kryštofovo Údolí, Košťálov a dalších 7 evidovaných a registrovaných prognózních zdrojů stavebního kamene – např. Stružinec, Velká Bukovina, Sloup v Čechách – Slavíček, Lhota-Komárov, Frýdlant-Větrov 2, Pelíkovice, popř. Dubičná-Dubí hory apod. a dalších nebilancovaných ložisek – vyjmutých z Bilance zásob nerostných surovin ČR - např. Nové Město pod Smrkem, Ferdinandov-Raspenava, Hejnice, Raspenava – Vápenný vrch a Raspenava apod.). Důvodem jsou vykazující velmi nízké ekonomicky nerentabilní objemy vytěžitelných zásob a nízkou ložiskovou prozkoumanost, komplikované báňsko-technologické postupy využití, velmi variabilní až výrazně zhoršenou kvalitu suroviny a zejména významnější, doposud nevyřešené až neřešitelné střety zájmů s ochranou krajiny a přírody a dalšími složkami ochrany životního prostředí a zákonem chráněných zájmů. Důvodem je také problematické dopravní napojení a zatížení nákladní automobilovou dopravou izcela nevyhovující umístění těchto ložisek vzhledem k blízkosti zastavitelných plochá a intravilánu území dotčených obcí.